fuckingems - it's all about me

14 år tillsammans!

Kategori:



14 år tillsammans. Du är bäst!



Och till er andra: GOTT NYTT ÅR!

Bjuder på två bilder

Kategori:

 

Uppe tidigt

Kategori:

Idag blev det minsann inget sovande hela dagen. Vaknade halv 5 av att jag hostade och sen kunde jag inte somna om så jag låg och kollade på tv. Gick upp vid 6 och höll mamma sällskap medans hon fixade sig för att gå till jobbet och sen när hon gick så kollade jag lite bloggar bara och nu sitter jag och färgar ögonbrynen. Det kändes som att dom hade försvunnit så lika bra att färga dom. Känner mig nästan frisk förutom att det kliar i halsen och att jag hostar.

Imorgon är det nyårsafton! Vad ska ni hitta på då?
Själv så lär jag ju gömma mig under täcket eller något, hehe ;p

Nickelback - Gotta be somebody

Kategori:

Älskar den här låten!



Btw, vad ska ni göra på nyår?

H&M's vårkläder

Kategori:

Gissa om jag blev sugen på att shoppa nu när jag såg att H&M har fått ut sina vårkläder?
Tyvärr har jag ju inga pengar just nu, jag får vänta tills min födelsedag men kolla kan man ju alltid..



Det här skulle jag inte tacka nej till :)

Känner mig lite piggare :)

Kategori:

Hejhej, hur mår ni? Själv så mår jag lite bättre, tror jag. Känner mig i alla fall lite piggare. Jag har fått sjukt ont i magmusklerna efter min hostattack som jag fick inatt.

Har bara sovit idag, vaknade först vid 1 tiden och sen råkade jag somna om och då sov jag typ hela dagen. Men man får väl sova länge när man är sjuk, eller? (a) Gick i alla fall upp när mamma kom hem och tog en snabb dusch och tvättade håret. Sitter och väntar på att det ska torka nu så jag kan lägga mig i sängen igen. Tråkig jag är, bara ligger i sängen hela tiden men jag orkar typ inte göra något :/

Snygg plånbok

Kategori:



Man kanske skulle ta och beställa hem en sån här snygging nästa månad

1 månad kvar

Kategori:

Idag är det exakt en månad kvar tills jag fyller 18. Längtar!!



Idag mår jag som en bajskorv som vanligt. Hostar, är snorig, trött, ont i huvudet. Det suger! Jag vill bli frisk så jag orkar göra saker för just nu orkar jag nästan inte göra ett skit. Ska alldeles strax ta hostmedicin, finns bara två stycken sånna tabletter kvar så när dom är slut kommer de bli jobbigt för då kommer jag hosta hela tiden :(

Usch nej, nu måste jag bli frisk!!

Har färgat håret!

Kategori:

Duschade för några timmar sen och färgade håret. Michaela skulle ha gjort det på mig förut idag egentligen men jag hade ingen ork att göra det då men kände att jag orkade göra de nu på kvällen så jag gjorde de. Tror att allt det röda är borta nu i alla fall, håret blev väldigt mörkt men det går säkert ut när man tvättar det och så. Hoppas de för just nu ser det nästan svart ut tror jag, ser inte så bra hur de ser ut men ändå.

Halstabletter

Kategori:

Nu har jag varit och köpt halstabletter. Ska snart ta en och hoppas på att det hjälper lite men de tror jag inte. Nu ska jag gå och lägga mig i min sköna säng och kolla på tv och där tror jag att jag ska spendera resten av dagen, åtminstonde några timmar.

Puss på er

26 december

Kategori:

Idag mår jag sådär. Min hals kliar fortfarande och det känns som jag har en torr fläck i den eller något sånt och de gör ont att hosta och sen så är jag hes. Men jag klagar fan inte, så mycket.. Bara lite.

Jag blev i alla fall väckt av ett roligt telefonsamtal från Mart. Jag sa till honom att ringa och väcka mig idag och ja, de gjorde han så det var bra. Nu måste jag faktiskt klä på mig och sminka mig och sätta upp håret och gå till affären och köpa halstabletter. Jag orkar inte egentligen men ingen vill ju göra de åt mig så verkar som jag får göra de själv..

Vad ska ni göra idag?

Kevin borg - With every bit of me

Kategori:



<3

Bullshit sötnos

Kategori:


Your bullshit doesn't make me like you.
I've heard it all to many times.

Vill inte bli sjuk!

Kategori:

Det känns som jag blir sjukare och sjukare för varje timme som går. Imorse klia det bara lite i halsen, senare på dagen kliade det lite mer och nu måste jag typ harkla mig hela jävla tiden. Sjukt irriterande, vill verkligen inte bli sjuk!! Måste köpa halstabletter imorgon.

Har i alla fall nyss kollat på Bröllopsfixaren och nu ska jag ta hörlurarna och lyssna på någon bra låt och sitta här och ta det lungt en stund. Sen lite senare ska jag nog sova.. om jag kan. Vi hörs när vi hörs, skriver imorgon om jag orkar..

Mamma mia - the movie

Kategori:



Hejsan svejsan. Jag kollade nyss på den här filmen tillsammans med mamma och min syster. Den var faktiskt bra!

Förresten så är jag arg för att jag håller på att bli sjuk. Vaknade imorse och kände hur det kliade i halsen och så har jag lite hosta. Jag ska försöka ta de så lungt som möjligt så att det förhoppningsvis går över. Inte för att "ta de så lungt som möjligt" brukar funka på mig men ändå.

Vad har ni gjort idag?

Hej alla som läser Emelies blogg! :D

Kategori:

Det här är Kim som talar just nu! :)
Jag har tagit över Emelies blogg en liten stund, så skriver ett inlägg utan att hon vet om det, hehe, EVIL I know! :D:D
Ville bara säga att hon är en underbar person, och är jätte jätte rolig! :)
Pusselipussar på dig Emelie.
Den som får henne, ska ta henne på allvar, och inte utnyttja henne för någonting, hon förtjänar äkta kärlek!
Tänk på det göbbar! :)

HEJDÅ! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Skönt att sova ut

Kategori:

Idag har jag sovit jätte länge. Vaknade först halv 2 men orkade inte gå upp så jag sov lite till och sen vaknade jag ungefär halv 3. Vet att det är skit länge men jag behövde det för jag har gått upp tidigt 3 dagar i rad så det var skönt att få sova länge.

Jag tror att jag börjar bli sjuk, det kliar jätte mycket i halsen.

Hej sötnosar

Kategori:

Nu är julafton över. Det känns både skönt och tråkigt, på ett sätt känns det som att hela julen är över nu. Men det är den ju inte. Man äter ju julmat i några dagar till och julgranen är ju kvar. Dagen har i alla fall varit jättebra! Fick inte så mycket julklappar men det gör ingenting för snart fyller jag år. Jag visar bilder på allt imorgon för jag orkar inte just nu.

Har ni haft en bra dag och vad fick ni i julklapp? :)

Jag fick:
En väska med massor smink i
En tröja och en annan tröja som man har till leggings
En mascara, läppglans
En parfym som jag så gärna ville ha. Är glad att jag fick den! =)

Julafton!

Kategori:

Nu är det julafton. Det känns fan inte som att det är julafton för det är ingen snö. Ingen jul utan snö ju men man får väl göra det bästa av de. Ikväll kanske det känns mer som julafton när det börjar bli mörkt ute och man äter god mat och massor godis. Fick öppna en julklapp nu på morgonen, det var en turkosblå tröja som man ska ha till leggings men tänker inte ha på mig den idag, får se vad jag ska ha på mig. Vi ska hem till Ingela sen (min moster) vid 3 tiden och se på Kalle anka och äta god mat och öppna julklapparna. Mamma fick också öppna en julklapp imorse, de var dom vita hotpantsen i den, hon verkade gilla dom. Det är ju bra! :)

Äntligen färdig!

Kategori:

Nu har jag äntligen slagit in alla julklappar. Det har tagit mig ungefär 2 timmar att göra det eftersom vi skulle äta middag mitt i allt. Nu börjar de faktiskt kännas som jul.. fast snön saknas fortfarande. Niklas och Steven kom förbi med en ny tv åt mamma som hon fick av honom för den andra som vi fick var helt cp och sen hade dom en gran med sig också som vi snart ska klä. Kuligt kuligt! ;P

Nu måste jag snart gå och byta i Hollys bur.. orkar inte göra de egentligen men det är fan synd om henne om jag inte gör de. Måste bara sitta här och vila lite först..

Julklappar

Kategori:

Sådärja, nu är alla julklappar köpta. Köpte ett gulligt halsband åt mamma med ett litet hjärta och så fick hon örhängen, var inte säker på att hon skulle gilla dom som jag och Mickis tyckte var fina så hon fick ett par andra också där det var 3 par örhängen så nu har hon lite att välja på ;) Sen fick hon 3 par hotpants också. Svarta, vita och rosa. Och min syster fick en ljusröd tröja och 3 par stringtrosor. Bara att hoppas att dom gillar grejerna :)

Känns som att jag inte skulle ha ätit mcdonalds idag. Mår skit illa just nu så ska sätta på mig mjukisbyxor och lägga mig i sängen och kolla på tv tills mamma ringer för då måste jag ner till centrum och köpa inslagningspapper och sånna där band som man har runt paketen. Såg ett som var svart typ och tyckte de var ganska coolt så ska köpa det och typ lila och ljusblå band eller nått. Vet att svart inte hör till julen men tyckte de va riktigt snyggt!

Vi hörs väl senare om inte jag somnar eller fortfarande mår illa. Hoppas ni haft en bra dag och god jul på er!

05:27

Kategori:

Godmorgon.
Vaknade inatt och kunde inte somna om igen så har varit vaken i ungefär 2 timmar. Sitter och väntar på att mamma ska vakna och så har jag kollat lite på internet vad vissa saker kostar. Ska ju åka och handla julklappar senare idag, först skulle jag handla till alla men nu ska jag tydligen bara handla till mamma och Jennie och Joél för mamma fick inte så mycket i lön och ska köpa en gran och massa grejer.

Den här julen är nog den sämsta. Vet inte varför men på något sätt känns det inte som jul. Det suger. Ändå är det liksom julafton imorgon men vart fan är snön? Ingen jul utan snö ju :(
Men det kanske bara är idag som det känns så..

Då var man hemma igen då..

Kategori:

Fyfan vad jobbigt det var att åka till Ikea. Bussen var sjukt seg och det tog skit lång tid att åka dit och så visste vi inte ens vart vi skulle gå av riktigt så vi gick av på någon busshållsplats en bit ifrån Ikea så vi fick gå en bit men de gjorde inget. Däremot var det ganska kul att vara på Ikea, skit längesen jag var där så de var kul. Mickis köpte kastruller åt sin pappa i julklapp och sen köpte hon värmeljus som hennes mamma skulle ha till någonting. Efter vi hade handlat så fick vi leta efter en busshållsplats och vi fick gå ganska långt för de fanns ingen buss mot Tumba vid Ikea. Skit jobbigt eftersom mina fötter gjorde så jävla ont.. Skönt att vara hemma i alla fall.

Ikea idag

Kategori:



Idag ska jag och Mickis åka till Ikea för att hon ska köpa julklapp till sin pappa. Tror att Anna ska med också, de var fan inte igår man träffade den bruden. Det blir nog skit kul. Hoppas att mina fötter inte dör i mina klackskor bara, vore lite synd. Jag ska vänja mig vid dom, igår gick det prima fast jag gick inte så mycket iofs, hehe!

Vad ska ni göra idag då bitches?
Julafton om 2 dagar <3

Chesney hawks - I am the one and only

Kategori:

Idag var jag på dop..

Kategori:

Som ni säkert kanske vet var jag på dop idag. Min mammas brors dotter döptes, Ellinor heter hon. Jag, Mickis, min syster och mamma åkte dit tillsammans med André, min kusin för er som vill veta. Hon döptes i Essinge kyrka så det var en bit att åka. Jag tycker det är skit roligt att åka bil, haha. Vet inte varför. Vi kom i alla fall dit och så var de bara att gå direkt in i kyrkan och sätta sig och så gick dom fram till prästen och så började han prata. Sen skulle man sjunga men jag satt bara och kolla på alla andra, försökte se om det fanns någon snygging men icke det. Eller jo det fanns två men det var visst mina kusiner så de sket sig. Haha nejdå, driver. Men dom såg faktiskt bra ut :)

Sen var det fika, jag och Mickis var hungriga som svin. Vi stod och undrade var fan maten var. Den kom i alla fall sen och det var typ små minipizzor med äcklig fyllning på. Det var inge gott :$ Men en bättre sak var att det fanns öl, så jag och Mickis tog en sån och delade på eftersom vi inte visste om vi ens fick ta. Men ingen sa någonting så vi bad mamma hämta en till som vi också delade på. Sen var de dags att åka hem, tråkigt att vi åkte hem så tidigt.. jag och Mickis hade ju precis börjat dricka. Haha nejdå men NÄSTA HELG MICKIS! ;D

När vi kom hem så var vi ganska trötta så vi låg i min säng och vilade. Sen gick Mickis till sin pojkvän och jag fortsatte sova. Tog bara en bild fast jag egentligen hade tänkt ta 100 så jag orkar tyvärr inte lägga in någon, ni får nöja er med denna långa text, nu ska jag gå och fortsätta kolla på Heartbreak hotell.

Cocos och kanelbullar

Kategori:



Jag och Mickis bakade som sagt bullar idag. Det blev inte alls så kladdigt och stökigt som det brukar bli när vi bakar. Sitter här och skriver skit försiktigt för att jag nyss har målat naglarna, lite jobbigt att skriva såhär försiktigt faktiskt men vill ju inte att de ska förstöras för orkar inte måla om. Vill gå och lägga mig och sova egentligen men jag måste vänta tills mitt hår har torkat. Imorgon ska vi på dop. Det blir kanske kul men vettefan vad jag ska ha på mig, har mycket kläder men tyvärr inte så mycket av dom som jag tycker om. Skulle vilja ha leggings men vet inte vad jag ska ha till, aja får se vad det blir. Ska väl vänta tills håret har torkat nu och sen sova, måste ju upp tidigt =/

Btw, någon som vet var man köper svart färg till svarta jeans? Skulle nämligen vilja färga mina för dom har blivit gråaktiga. Har väl tvättat dom för mycket, haha.

Don't stop believing

Kategori:

Baka bullar

Kategori:

Hejhej :D

Idag ska jag och Michaela baka kanel och cocosbullar. Värsting gott =) Men först ska mamma baka äcklig jansonsfrästelse och göra lunch åt oss. Har egentligen ingenting att skriva, tänkte bara berätta att vi ska baka bullar ;) Så skriver senare istället :)

Det här ska jag göra nu

Kategori:



Jag ska lägga mig så skönt jag bara kan i min säng och äta rostade mackor och dricka oboy och fortsätta läsa Snömannen. Sen klockan 23:55 börjar "Alien" och 02:00 börjar "Aliens - återkomsten" men jag ska nog bara se på den första, kommer aldrig orka se båda. Men nu måste jag gå innan mina mackor blir kalla, puss på er sötisar!

Lite bilder

Kategori:

 

 

Nu har jag min mysiga tröja + två nya nagellack

Kategori:

Gissa om jag är trött eller inte? SOM FAN!

Åkte i alla fall och mötte Michaela i stan idag, vi skippade fikan och åt på mcdonalds istället. Jag och Mickis <3 mcdonalds. Efter att vi hade ätit klart så satt vi där och pratade lite och sen gick vi till guldfynd. Det var faktiskt mycket lättare att hitta en doppresent än vad jag trodde att de skulle vara, jag tänkte att allt skulle kosta ganska mycket men det blev faktiskt bara 110. Jag köpte ett litet silvrigt halsband med ett litet diamant hjärta i rosa och till det fick man en liten gosedjurshund som skäller om man trycker på ryggen.

Sen var det min kära tröja som skulle köpas, så vi gick till Gina tricot. Det är den rosa tröjan som jag har bild på längre ner i bloggen dock köpte jag den i beige istället för rosa. Den rosa ser jättefin ut på bilden men i verkligheten har den någon konstig färg tycker jag. Känns i alla fall bra att jag köpte beige istället för annars skulle det bli så att jag skulle ha den på mig kanske en eller två gånger och sen skulle den bara hänga i min garderob.

Sen gick vi i alla fall till HM och där köpte jag ett vinrött nagellack, efter de åkte vi hem. På bussen fick jag en liten söt julklapp av Michaela, ett lila nagellack var de. Så nu har jag två nya nagellack, fett najs! Det känns dock lite häxigt att ha lila naglar, antar att jag är ovan vid att ha lila naglar bara.

Nu sitter jag och väntar på att middagen ska bli klar fast jag är inte så hungrig. Efter de ska jag duscha, tvätta håret och sånt och sen ska jag se om de är någon bra på film på tv ikväll. Är helt jävla fucking död, haha. Vill bara lägga mig ner i sängen och slappa och det är precis de jag tänker göra resten av kvällen!

Vad har ni gjort idag? :)

Tips på doppresenter

Kategori:

Skulle behöva lite tips på var man kan hitta doppresenter för ungefär en hundring. Min mammas brors dotter ska nämligen döpas på söndag och jag fick på mig ansvaret att hitta en doppresent idag åt deras dotter. Känns lite svårt faktiskt men jag hittar säkert något, ett halsband blir säkert bra.

Men ni kanske vet några affärer? Tänk på att de ska vara för ungefär en hundring. Guldfynd vet jag redan om och där ska jag kolla men ni får gärna tipsa om ni vet någon bra affär där det inte är så dyrt

Ny design

Kategori:

Gjorde om designen och blev faktiskt ganska nöjd. Vill fortfarande ändra några saker men får göra det senare idag. Bra tidsfördriv att göra om bloggen, haha ;) Nu ska jag klä på mig och platta håret och sen hänga med mamma till bankomaten, puss!

Sömnlös natt

Kategori:

Rubriken säger nog de mesta, har inte kännt mig ett dugg trött. Började läsa på den där boken "Snömannen" som jag fick hem i hopp om att bli trött men de fungerade inte. Jag är inte sån person som läser böcker egentligen men tror nog att jag ska ge den en chans för den verkar faktiskt skit bra.

Nu sitter jag här och väntar på att mamma ska vakna, måste följa med henne ner till bankomaten så att hon kan ge mig 400 så att jag senare idag kan möta Michaela (och kanske Johan) i stan och köpa tröjan som jag så gärna vill ha! Vi ska fika också :) Det blir nog trevligt! Efter de blir det väl att åka hit kanske? Vet inte om Mickis ska till sin pojkvän direkt efter. För mig blir det i alla fall att åka hem.

Men jaja, vad har jag gjort mer av min sömnlösa natt? Kollat på Förhäxad och sen kollade jag på Miami ink och efter det på någon cp film på trean som handlade om utomjordingar? Haha, de går konstiga filmer på natten. Men den var bra! Sen har jag sms:at med Johan också men han somnade tror jag. Puss på honom ;)

Aja, nu ska jag sluta skriva.. och ni som läser borde kommentera lite mera! ;)

Avil lavigne - I will be

Kategori:



Grymt bra låt :)

Skinksåsgryta

Kategori:



Hittade ett recept som jag ville pröva så jag har typ hjälpt mamma och göra det nu. Såsen smakar faktiskt skit gott så tror att de kommer bli gott! :)

Tänkte att ni skulle få receptet faktiskt..
Man måste ju inte göra exakt som det står. Vi gjorde i alla fall inte det men ni gör som ni vill ;)



Skinksåsgryta
2 paket strimlad skinka (finns i de flesta mataffärer).
2 paket pastasås med ostsmak.
Cirka 4½ dl vispgrädde (eller lätt vispgrädde för de som vill ha nyttigt).
½ röd paprika.
½ gul paprika.
1 stor gul lök.
Lite vitpeppar efter smak.
Lite soja.
 
Stek skinkan medan du skär och hackar paprika och lök. Tillsätt paprika och lök, samt lite vitpeppar. Rör om lite då och då. När det börjar se färdigstekt ut; häll i vispgrädde & rör om. När det börjar puttra så häller ni i ostsåsen. Häll i soja så färgen på grädden/pastasåsen blir ljusbrun. Smaka av och krydda eventuellt med lite mer vitpeppar beroende på hur starkt eller svagt ni vill ha det. Låt det puttra i cirka 1-2 minuter samtidigt som ni rör om lite då och då.
Ätes till kokt pasta/fullkornspasta efter eget tycke & smak.
Gör sig utmärkt som lunchlåda dagen efter.

Mysig tröja!

Kategori:

Jag vill verkligen ha den här tröjan. Tänker åka med Michaela och Johan i helgen och köpa den. Jag vet att det snart är julafton och sånt men jag vill ha den innan julafton, haha.



Visst ser den mysig ut?

Såhär skulle mitt och Mickis barn se ut

Kategori:

Gör det ont?!

Kategori:

Jag skulle ju dragit till tandläkaren i måndags för att skrapa bort tandsten. Och ja, jag är en fegis som sket i att gå dit och skyllde på illamående på grund av att jag har lite skräck över det här att skrapa bort tandsten. Efter att fått informationen av tandläkaren att det känns att ta bort det och att man får bedövning och sen ännu lite information av min kusin att de kan blöda så känner jag bara att jag inte vill göra de här. Men imorgon gäller det ;) Okej haha, de där lät lite som att de är värsta saken att ta bort tandsten men fan.. jag får bita ihop och hålla käften och bara göra det! haha

Jag blir så irriterad

Kategori:

Det är säkert många som har läst om den där Thomas som föddes som Tracy och blev gravid och så? Såg nyss hans och hans frus dokumentär i alla fall. Jag blir så jävla irriterad på människor som håller på som största jävla idioterna. I dokumentären visar dom ett filmklipp där en vuxen man leker med en docka. Han låtsas att dockan är Thomas dotter och håller på "jag klarar inte det här, jag ska rymma, jag rymmer hemifrån!"  Alltså, hur normalt är det att en vuxen man leker med en docka? Borde inte vuxna män veta bättre. Okej att dom tycker att det är en sjuk händelse och att man inte riktigt fattar hur fan en man kan föda ett barn. Men varför bli arg över något som inte ens har med dom att göra? Och varför få damp för att den där Thomas råkar vara en man som föddes som en kvinna egentligen men som började ta testoron och blev mer manlig? Jag menar det finns ju säkert över 100 människor som föds som kvinnor och män men som känner sig mer manliga eller mer kvinnliga och som på grund av sina känslor kanske genomgår operationer för att bli mer manliga/kvinnliga och det är ingen som hackar på dom för det, så varför hacka på honom för att han är en man som egentligen är/var kvinna och som blev gravid? Liksom är det svårt att inse att han var kvinna och på grund av det har det vi kvinnor har som gör att vi kan bli gravida och att han har ett kvinnligt könsorgan och allt vad vi kvinnor nu har. Varför är det så svårt att inse? Det borde väl vara ganska självklart att han kan bli gravid och föda ett jävla barn eftersom han varit kvinna.

Tycker bara de är så fruktansvärt skrattretande att folk får damp och att dom faktiskt ödslar en massa tid på att spela in videoklipp där dom leker med dockor eller säger hotfulla saker. Enligt mig så visar dom bara att dom inte kan hantera att en man är gravid och att dom inte heller vill/kan inse vissa saker. Vet inte hur Thomas och hans fru reagerar på alla dessa telefonsamtal och skit som dom får men jag skulle i alla fall garva tills jag kissa på mig. 

"Jultema"

Kategori:

Jag försökte göra min blogg lite julaktig eftersom det är julafton på onsdag. Jag vet dock inte om det ser så julaktigt ut eller om det blev så bra, vad tycker ni? Rött hör ju i alla fall till julen så..

Jag har fått hem två böcker

Kategori:

Idag fick jag ett stort paket som jag trodde skulle vara jättekul men i det låg det två böcker. Först fattade jag ingenting, första tanken var typ "öh, vafan, böcker?" men sen kom jag på att när jag fick min mp3 som var gratis så fick jag en bok också. Hahah, vad har jag gjort? Jo.. gått med i någon jävla bokklubb så kommer antagligen få hem böcker varje månad. Kommer ihåg att det var någonting "om du är med i våran bokklubb i 6 månader så" men mer än så kommer jag inte ihåg. Jag får väl gå in på deras hemsida och försöka avregistrera mig från den där skiten. Jag läser ju inte ens böcker. Fast jag läste lite på baksidan av "Snömannen" som den ena heter och den verkade lite bra så jag kanske ger den en chans.

Kanske någon som har läst den, var den bra?

Världens sötaste unge!

Kategori:

Min kusin var här med sin bebis idag.
6 månader är han och hur glad som helst.

Världens sötaste unge!







10 dagar kvar

Kategori:



Nu är det bara 10 dagar kvar tills julafton. Gissa om jag längtar? Det ska bli så kul att få massor julklappar och gott med maten och kul att få träffa min kusin och hennes lilla bebis på 5 månader. Ser fram emot det! =)

Nästa helg ska jag dra till Ikea med Mickis på lördag och hitta ett par svarta tallrikar som jag ska köpa åt mamma och sen ska hon nog få något som hon kan ha till sig själv också. Dianas bebis (min kusin) ska få någon söt tuggleksak och Diana vet jag inte vad jag ska köpa till. Sen efter det är det bara Ingela (min moster) och Jennie (min syster) kvar tror jag. Skulle vilja köpa något till Tova och Hanna också men jag vet inte hur mycket pengar jag får. Men jag ska försöka hitta något åt dom också så får jag väl åka förbi pappas affär och lämna dom till honom ifall jag inte är med dom över jul.

Har ni något tips på vad man kan köpa till sin kusin och moster? :)

Tom jones - Sexbomb

Kategori:

Hemma från biltema

Kategori:

Idag drog jag och Mickis till biltema eftersom hon skulle dit och köpa julklappar åt sin mamma. Hon köpte en brödrost och en äggkokare. Efter hon hade handlat så drog vi till mcdonalds inne på Ica Maxi och åt, de var inte så gott men det dög. Sen skulle vi åka hem igen och fick vänta på bussen i ungefär 20 minuter, höll på att frysa ihjäl! Snart kanske snön kommer eftersom det är så jävla kallt ute. Hoppas det!

I tumba satt det först två skit äckliga fullisar, den ena hade typ blivit misshandlad så han såg ut som ett monster från en skräckfilm eller något och sen på bussen satte det sig en fet äcklig gubbe som luktade cigaretter och öl. Så jävla äckligt! Jag satt och höll för näsan med min jacka, haha. Jag och Mickis gick i alla fall av i centrum och gick in på Ica och köpte sånna där snören som man knyter runt paketen. Nästa helg ska jag köpa lite julklappar också, funderar på att dra till Ikea och köpa svarta tallrikar till mamma..

Men aja, jag fryser fortfarande skit mycket så ska faktiskt ta och försöka värma mig nu. Puss på er!

Tröööött

Kategori:

Har nyss kommit hem från Michaelas pojkväns kompis. Vilket jävla väder de är ute alltså, de bara regnar och regnar.. blä. Var i alla fall med Mickis och hennes pojkvän och hans kompisar och såg på idol fast såg inte klart hela och sen satte dom på någon film men jag såg inte så mycket av den för jag är så jävla trött så jag typ halvsov. Ska bara skriva klart de här inlägget och sen ska jag gå och duscha, tvätta håret lite snabbt och vänta tills de har torkat lite och sen sova. Det ska bli så jävla skönt!

Sorry för mitt tråkiga inlägg men jag är så trött, har ingen ork att skriva. Vi hörs imorgon!

12 december

Kategori:

Var ju hos tandläkaren förut idag, ska dit på måndag igen. Ska tydligen skrapa på tänderna, vad dom skulle skrapa bort kommer jag inte riktigt ihåg. Frågade dom om det gjorde ont och då sa hon att det känns men att man får bedövning. Hatar verkligen när folk håller på i min mun så är inte så glad över att jag måste gå dit men det är bara att bita ihop..

Har både hunnit att städa mitt rum och äta lunch på ungefär 3 timmar och nu sitter jag och kämpar för att inte somna. Sängen ser jävligt lockande ut men jag måste vara vaken. Ska få pengar av Jocke fast vet inte när han kommer.. Sen ska jag ner och möta mamma vid halv 6 och gå på system bolaget och sen hem igen.

Today I'm wearing this

Kategori:



Vit halsduk från HM
Vit tröja från HM
Mörkblå jeans från JC
Strumporna vet jag inte, troligen från HM


Ska snart ner till folktandvården och göra något, jag vet inte vad. Dom ska antagligen bara kontrollera så att jag inte har några hål. Men känns ganska onödigt att gå till tandläkaren här i Salem när jag redan går i Södertälje typ en gång i månaden. Men det är bara bita ihop och gå, hatar tandläkare.


När jag kommer hem så ska jag ta tag i mitt rum. De är som vanligt stökigt och min kusin har kommit hem till Sverige med sin lilla bebis på 5 månader och hon skulle tydligen komma förbi med den idag så ska städa upp lite ifall att hon kommer. Hoppas att jag får hålla i hennes lilla plutt, jag älskar bebisar. Sötaste som finns!


Måste skaffa mig ett lila nagellack, blev lite avis på Mickis som har köpt ett. Gillar faktiskt lila nagellack men har inget som är bra så ett bra sånt ska jag skaffa mig, kanske i helgen till och med. Har börjat behandla min hårbott också med någon vätska/salva eller vad de är.. det är inte de skönaste jag har haft i håret, det svider som fan. Hoppas att det hjälper i alla fall.. så nu äre tvätta håret nästan varje dag som gäller. Men aja, skriver senare :) Puss!

Bejbii <3

Kategori:



Har fixat i min bebis bur nu, hon sitter där och ser glad ut och käkar hö. Och så har hon sprungit omkring i hallen och bajsat en miljon kluttar.

Bubbleroom.se

Kategori:

Jag dör för den sidan. Synd bara att mamma inte vill ge mig något av deras kläder i julklapp. Dom är ju inte precis billiga men så jävla fina kläder som jag förhoppningsvis får i födelsedagspresent. Skulle vilja ha dom här två, tror dock att jag bara kommer få välja en. Men jag kan ju alltid hoppas att jag får båda, fyller ju trots allt 18.




Röda naglar

Kategori:



Äntligen har mina naglar börjat växa
Filade och målade dom igår =)

Stackars bebis

Kategori:



Tycker synd om min bebis. Hon har diarré, antar att det är av tidningspappret som låg i hennes bur så jag tog henne till badrummet och duschade av henne med vatten och sen la jag en handduk i buren iställe. Hoppas att det blir bättre nu. Hon har ingenting just nu och mamma har typ inte pengar just nu så jag får ju göra de bästa av de. Vet inte om jag orkar ha kvar henne men skulle säkert ångra mig om jag sålde henne =/

Sug

Kategori:

Jag har tråkigt.
Jag kan inte sova.
Jag tänker för mycket.
Jag saknar, jag hatar.

When life is hard... fuck it

Kategori:

Vaken hela natten lång...

Kategori:

Har varit vaken hela natten. Jag som inte ville vända på dygnet igen och som tyckte att det var skit bra när jag sov typ 10-11 på kvällen, de var så skönt!

Darius och Danne höll mig vaken, deras fel ;) Nästan.. kunde ju faktiskt dragit när jag ville egentligen men dom var för roliga för att lämna så det fick bli som det blev ;) Nu har båda dom två lämnat mig istället, haha.

Men jag tänker faktiskt inte gå och sova för jag vill vända tillbaka dygnet igen. It's hard but I'm gonna do it! Ska väl vänta tills mamma har gått till jobbet och sen funderar jag på att ta en skön dusch.

The fray - Little house

Kategori:

She doesn't look, she doesn't see
Opens up for nobody
Figures out, she figures out
Narrow line, she can't decide
Everything short of suicide
Never hurts, nearly works

Something is scratching it's way out
Something you want to forget about

A part of you that'll never show
You're the only one that'll ever know
Take it back when it all began
Take your time, would you understand
What it's all about?
What it's all about?

Something is scratching it's way out
Something you want to forget about
No one expects you to get up
All on your own with no one around

Something is scratching it's way out
Something you want to forget about
No one expects you to get up
All on your own with no one around

Vill ni ha gratis smink?

Kategori:

Visst är hon söt? :)

Kategori:



Min lilla bebis <3

Extrajobb

Kategori:

Sitter och kollar lite på google.se efter vad det finns för extrajobb. Alla klagar på att jag inte gör något medans jag inte går i skolan och känner lite som att jag borde försöka skaffa något jobb. Det är inte min starka sida att kolla sånt här, är inte så bra på det och fattar ingenting.. men jag försöker i alla fall.

Någon som vet någon sida man kan kolla sånt på?

Väskor

Kategori:

Jag skulle verkligen inte ha något emot att få någon av dom här tre underbara väskorna i julklapp eller födelsedagspresent. Alla tre är från www.nelly.se för er som vill veta. Köpte en väska för inte så längesen som inte var så stor, det finns bild på den någonstans här i bloggen men jag är inte så nöjd med den. Den känns liksom inte som något jag kommer att använda skärskilt mycket, inte nu på vintern i alla fall när man har en tjock vinterjacka och så. Nä.. då skulle någon av dom här passa mycket bättre! :)



200 inlägg

Kategori:

Jag vill hinna skriva minst 200 inlägg innan de här året är slut, antar att jag lär få skriva ganska många inlägg om dagen ifall jag ska hinna de men det har jag inget emot att göra ;) Ska försöka hinna göra de, grejen är ju att vissa dagar har man inte ett skit att skriva om och andra dagar har man massor.

Visst har året gått snabbt?

Snow patrol - How to be dead

Kategori:

Kebabpizza

Kategori:

Mamma ska på julmiddag med sitt jobb idag så därför fick jag och min syster varsin pizza. Har precis ätit upp den, är proppmätt!




Sitter och väntar på att Anna ska ringa mig, hon ska med sin pojkvän och repa.. Ska prata lite med henne och sen ska jag ta mig i kragen och göra lite nytta. Städa lite och byta i Hollys bur och sen ska jag faktiskt ta en skön och lång dusch och sen noppa ögonbrynen lite. Det är väl de ända jag har tänkt att jag ska orka göra, var ju uppe sjukt sent igår så är ganska seg idag.

Color codes

Kategori:

Här får ni faktiskt en sida utav mig, det finns massor med färger som man kan använda på bakgrunden, texten eller vad man nu vill i sin blogg. Jag tycker i alla fall att den är ganska bra om man inte är så bra på det där med koder/färger vilket jag inte är.

http://www.december.com/html/spec/colorcodes.html

The fray - Look after you

Kategori:

MINNEN<3

Kategori:



Älskar oss

Godmorgon :)

Kategori:

Har nyss duschat och nu sitter jag och äter en rostad macka. Senare om jag orkar så ska jag gå ner till banken med mitt bankomatkort och säga att dom har aktiverat det fel för jag kan inte välja kod. Är helt död idag, kan iofs bero på att jag var uppe sjukt sent inatt och pratade med Danne. Måste ta mig lite tid idag och se veckans andra avenyn avsnitt också för han säger att dom är sjukt bra och sen är det ju veckans sista också.

För er som vill veta så börjar det igen den 13 januari klockan 9 och håller då på i 45 minuter men sänds bara en gång i veckan. Tråkigt tycker jag, jag vill se det mer än en gång i veckan ju.

Mamma kom in och skrek på mig som fan imorse också. För er som inte vet så har min mobil gått sönder, jag tappade den i marken i lördags och så blev den helt knullad på displayen. Hon ville att jag skulle ge tillbaka min systers mobil för det är den jag har tagit just nu. Lite taskigt kanske men det var ju nöd, klarar mig inte utan mobil.. haha.

I choose to be a happy person

Kategori:

Jag väljer att vara en glad person. Jag tror faktiskt att om folk visste hur allting var så skulle dom tro att jag grät minst en gång om dagen. Men jag gråter aldrig, jag väljer att hålla saker inom mig. Jag väljer att visa en sida av mig själv som jämt ler och skrattar och skämtar. Och det har blivit en vana, att alltid skratta, le och skämta om saker och ting. Ibland tittar jag på mig själv i spegeln och undrar om jag verkligen mår bra. Men jag tar ett snabbt beslut och bestämmer mig för att det är klart att jag mår bra. Vissa dagar kan jag vara otroligt deppig och då blir jag arg på mig själv för att jag inte är glad. Det finns dagar då jag inte förstår någonting, varför saker och ting är som dom är. Finns det en anledning till att det blev som det blev eller har vissa människor bara mindre tur i livet än andra? Skulle det ha blivit såhär även om man tagit andra beslut och gjort saker annorlunda eller var det meningen att det skulle bli såhär? Ibland känner jag mig fruktansvärt dålig för att jag inte gör någonting med mitt liv. Jag jobbar inte, jag går inte i skolan. Andra dagar känner jag mig så jävla bra som att jag kommer klara allting, allt kommer att ordna sig. Men gör de det? Ordnar det sig bara sådär eller ska man hjälpa till och ordna upp saker. Ibland tänker jag att livet blir vad man gör de till och att jag gjort mitt till ett helvete medans andra dagar älskar jag mitt liv.

50 saker du kanske inte visste om mig

Kategori:

1 - Jag är alltid glad
2 - När jag har tråkigt så äter jag
3 - När jag var liten hade jag en dansmus som hette Flugo som jag spolade ner i toan
4 - Jag samlade också massa sniglar i en hink och hämtade bestick och låtsades att jag opererade dom, mamma fick slänga massa bestick på grund av det
5 - Jag har nästan aldrig varit i skolan en hel vecka (grundskolan)
6 - Jag får känslor för killar väldigt lätt
7 - Jag blir lätt svartsjuk
8 - Så fort jag får jobb och kan ta lån så ska jag förstora brösten
9 - Ibland blir jag väldigt deppig men jag visar de sällan
10 - Om jag blir riktigt arg så börjar jag gråta
11 - Jag älskar skräckfilmer
12 - Jag är enormt hatisk
13 - Jag älskar vitkål
14 - Jag skrattar åt mina egna skämt
15 - Min humor är bajs och sex
16 - Jag rakar benen varje dag
17 - Jag blir arg när jag inte får som jag vill
18 - Jag är beroende av cola light
19 - Jag har väldigt svårt för att äta kött
20 - Ibland säger jag att folk är fula och hoppas att dom hörde
21 - Jag är väldigt lättpåverkad
22 - En gång tog jag 12 alvedon samtidigt
23 - Jag är väldigt kort
24 - Min naturliga hårfärg är blondt
25 - Jag har skämt ut mig på globen och tänker därför aldrig mer gå på toaletten där
26 - Jag föredrar att umgås med killar framför tjejer
27 - Jag är ganska negativ
28 - Om jag inte vill något så vill jag inte och ingen kan övertala mig
30 - Jag älskar mat
31 - Jag vill ha barn
32 - Jag skulle vilja jobba som psykolog
33 - Jag är ganska klantig
34 - Jag är väldigt egenkär
35 - När jag var liten gick jag och Mickis alltid till en tant och sa "hej" för då fick vi godis
36 - Och så sålde vi alltid blommor/teckningar till en gubbe som lukta kiss
37 - Jag har varit självdestruktiv under en kort tid
38 - När någon hostar så blir jag rädd att den kanske har satt i halsen
39 - Jag har en kanin som heter Holly
40 - Om jag har lovat att inte säga något som någon har berättat för mig så gör jag inte de
41 - Jag hatar när folk mår dåligt
42 - Jag är en bra vän (tror jag)
43 - Jag förstår mig inte på folk som är otrogna
44 - Jag blir arg ganska lätt
45 - Jag har aldrig varit tillsammans med någon i mer än 2 månader
46 - Ibland känns det som att ingen förstår mig
47 - Ibland vill jag bara försvinna
48 - Jag vill flytta
49 - Jag ångrar väldigt mycket i mitt liv
50 - Jag älskar sex

Vissa dagar orkar man bara inte med

Kategori:

Idag är det en sån dag, jag orkar inte prata med någon och inte göra något. Har varit lite med Mickis idag i alla fall, följde med henne ner till centrum och köpte bussbiljetter sen skulle hon åka hem. Sen har jag bara varit hemma och haft tråkigt, ska gå och lägga mig i sängen och se på tv och kanske sova lite. Puss!

Weeping willows - Stairs

Kategori:

I just fucking love this song.

Jag och Mickis har bakat knäck

Kategori:

  

Vi bakade ju som sagt knäck idag, första gången på rätt så länge som det faktiskt blir bra när vi bakar tillsammans. Dom senaste gångerna så har det ju blivit ganska tokigt, bara kolla på våra "fina" lussebullar som ser ut som stora tillplattade degklumpar med russin på ;) Idag blev det bra i alla fall, grattis till oss! Fast det blev jävligt kladdigt överallt, knäck på spisen, på diskbänken, på golvet, i stort sätt överallt! Men det är ju så det blir när man bakar, synd bara att det inte är lika kul att städa upp skiten än vad de är att stöka ner den. Mamma fick i alla fall diska åt oss, vi orkade inte göra det.

6 december

Kategori:

Hejhej. Har nyss vaknat av att mamma kommer in i mitt rum och pratar högt som fan om allt hon hör på radion om salem idag. Än så länge så verkar allting vara ganska lungt här i alla fall, alla som är emot är på väg ner mot fotbollsplanen för det är typ där som demonstrationen ska hållas. Vet inte när nazisterna kommer och ska gå sitt tåg men de lär man ju märka. Polisen hade stoppat några tyska nazister i Alby igår som var på väg hit för att bråka hörde jag på radion och så hörde jag att det är 400 poliser i salem idag.

Aja, ska vänta tills Mickis kommer och sen ska vi baka knäck :)

GODIS<3

Kategori:

Nu går jag och sover!

Kategori:

För att förhoppningsvis vakna upp imorgon och inte känna som jag gör just nu. Känner mig väldigt trött och lite sur, till och med lite nere. Känner också att jag saknar en person lite, men sånt är väl livet? Det vore ju konstigt om man aldrig saknade någon.. eller? Jaja, sova var de jag skulle göra. Godnatt!





Do you still think of me sometimes
And wonder how I feel
Or what I do
Or if I miss you?

Dagens..

Kategori:



Dagens frisyr: Utsläppt
Dagens smink: Inget eftersom jag skulle bli sminkad i Mickis skola
Dagens klädsel: Svarta jeans, blått skärp, vit t-shirt, halsduk
Dagens händelse: Jag var i Mickis skola, inte värsta händelsen kanske men ja..
Dagens planer: Dricka apelsinjuice och äta knäckemacka, borsta tänderna, sova
Dagens vill ha: Chips, bra film, myspys
Dagens saknad: Nämner inget namn, blir bäst så..
Dagens drog: Ingen
Dagens tråkigaste: Att va hemma
Dagens finaste: Haha, vet inte
Dagens måste: Borsta tänderna
Dagens dricka: Cola light, varm oboy, apelsinjuice
Dagens köp: Kycklingmacka i Mickis skola
Dagens mat: Makaroner och korv
Dagens kärlek: Sova
Dagens mående: Glad, sur, trött

Har varit i Mickis skola och blivit sminkad

Kategori:

Kom hem från Michaelas skola för en stund sen och har precis ätit middag. Åkte ju dit idag för att bli sminkad, det var kul fast tyckte inte sminket syntes så mycket och sen var mascaran slut och man skulle visst ha med sig egen vilket varken jag eller Michaela hade. Det blev väl inte sådär jättebra men skitsamma. Stannade i alla fall kvar i Michaelas skola tills hon slutade så jag var med henne på hennes lektion. Hon hade bara frisör hela dagen så satt och kollade på när hon gjorde något med någon dockas hår. Det var ganska kul, roligare än att vara hemma och inte göra ett skit om man säger så. Vi köpte kycklingmacka från deras caféteria, jätte gott! Hon fixade min snelugg lite också, den hade helt försvunnit och jag saknade den lite så hon skärde till den lite.. kanske gör lite mer i helgen, får se.

I januari ska jag börja skolan också. Eller, jag ska gå skolan 2 veckor och sen får vi se hur det blir. Ska i alla fall börja men vet inte riktigt när. Det blir nog barn och omsorg trots allt..

Godmorgon :)

Kategori:

Vaknade typ nyss, skulle kunna sova i en miljon år till. Idag ska jag åka till Michaelas skola och så ska jag bli sminkad där för dom har någon smink-lektion då dom ska sminka någon. Så jag behöver inte fixa mig nu på morgonen, bara håret dårå.. men det känns i alla fall ganska skönt att slippa fixa sig men ändå inte. Det lär ju vara tusen människor i hennes skola så inte så kul att gå omkring där utan smink men skitsamma :)

Färgade mina ögonbryn lite igår så måste typ noppa dom lite, tror jag i alla fall. Så måste jag fixa håret också, orkar inte egentligen men vill inte åka helt ofixad. Men ja, ni får ha en jättebra dag, de ska i alla fall jag ha :) 

Lista

Kategori:

Vilken tid gick du upp idag?
Halv 6 på morgonen

Vad var det första du sa i morse?

"Hallå vakna" till mamma

Vad åt du till frukost?

Gröt

Vem kramade du senast?

Michaela

Vad ska du göra efter skolan?

Går inte i skolan

Säger du "kex" eller "chex"?

Kex

Vad tycker du om Grynet?

Fett rolig!


Vad längtar du till/efter?

Julafton, nyår och min födelsedag

Var du på festival i somras?

Nepp

Favoritgodis?

Lakrits och choklad

Hur ofta använder du parfym?

Varje dag

Hur ofta tvättar du håret?

Varannan dag, men snart får jag göra de varje dag..

Vad tycker du om ditt utseende?

Helt okej

Hur många Anna känner du?

1


Kan du spela fotboll?

Jag kan nog men är nog inte så bra på det

Åka bräda?

Nej

Har du en snygg jacka?

Jadå

Är du blyg?

Haha ja, ibland

Hur bor du?

Lägenhet

Gillar du apelsiner?

Yes


Berätta något ingen vet om dig?

Jag är väldigt hatisk

Vad tycker du on "The Sounds"?

Dom är faktiskt ganska bra

Hur många gosedjur har du på ditt rum?

Inga, vill ha ett stort mjukt gosigt som man kan ligga på

Varför fyller du i detta?

För att jag har sjukt tråkigt

Vad drack du senast?

Cola light


Hur ofta äter du godis?

Typ hela tiden, måste sluta!

Hur många sms skickar du om dagen?
 
Några miljoner

Vad tror du folk som känner dig ytligt tror om dig?

Att jag är kåt hela tiden, haha (det är jag inte)

Vad heter dina syskon?

Jennie, Tova, Hanna

Vad heter din mormor och morfar?

Maj-britt och Arne

Vad heter dina husdjur?

Holly

Vilka kanaler har du hemma?

Vet inte, alla tror jag


Hur kommer du bo till våren?

Antagligen där jag bor nu

Vem hade du senast en dispyt med?

Dispyt?

Vad har du dåligt samvete för?

Inget

Hur ska din pojk/flickvän vara?

Rolig, snäll, söt

Har du svimmat någon gång?

Nej

Har du körkort?

Nepp

När köpte/kommer du köpa din första bil?

Jag vet inte, haha

Hur gammal vill du vara när/om du får barn?

20

Hur känner du dig just nu?

Trött som bara den

Vad tänker du på just nu?

Att jag måste hitta en skola och börja i

I'm so tierd

Kategori:

Var ju i Södertälje hos en privatläkare idag. Dom kollade lite på mina fingrar, armbågar och sen hårbotten och sen fick jag någon salva som jag skulle hämta ut från apoteket. Man skulle smörja på den varje kväll eller något sånt, kul att behöva tvätta håret varenda jävla dag då. Hur ska jag orka? haha..

Efter vi hade varit hos den där läkaren så skulle mamma lämna tillbaka en jacka på stadium. Så vi fick gå omkring där i en timme. Jag ville ha något att äta så vi gick omkring och letade efter något att äta. Inte ett skit var öppet så det fick bli ett café, jag åt en kycklingmacka. Sen öppnade i alla fall stadium och så gick vi in och lämnade tillbaka jackan och sen åkte vi hem. Gick och la mig i sängen direkt och nu har jag sovit ungefär två timmar och är fortfarande hur trött som helst!

Uppe me tuppen

Kategori:



Har alldeles nyss kommit från duschen så sitter här i bara handduk. Tvättade ur inpackningen som jag hade i håret igår. Jag kan inte fatta att jag är vaken såhär tidigt, mina ögon vill inte riktigt vara vakna med mig. Dom stängs igen hela tiden, ni vet som när man är sjukt trött och försöker hålla sig vaken fast de inte går. Så är det för mig just nu. Men jaja, man ska väl börja fixa sig och sånt nu, skriver när jag kommer hem. Puss!

Hejsan svejsan

Kategori:

Nu har jag kollat på Andra avenyn och duschat. Tvättade håret och satte inpackning som jag ska ha över natten. Imorgon blir det att gå upp jättetidigt för att hinna tvätta ur inpackningen, vänta tills håret har torkat, sminka sig, klä på sig, fixa håret. Ska nämligen till någon privat hudklinik i Södertälje imorgon för att jag för några år sedan fick en allergisk reaktion av alla dom miljoner gånger jag har färgat håret, inte kul! Men det är bara hoppas att dom har någon super duper medicin eller vad som helst som gör att de där i min hårbott försvinner, de skulle vara skit bra! Ska snart gå och lägga mig i alla fall, skriver imorgon. Pussi!

Trött

Kategori:

Hejhej!

Har inte gjort ett piss idag, har bara inte orkat. Gick upp ganska sent och gjorde lunch åt mig och sen låg jag i sängen och kollade på någon film på Hallmark Channel. Senare så hjälptes mamma och jag åt att städa i mitt rum och nu sitter jag här och har de ganska tråkigt och väntar på att middagen ska bli klar. Senare idag så ska jag ta ett skönt bad och sen lägga mig i sängen och se på Andra avenyn och efter de ska jag sova.

Jag har vunnit någon himla kryssning också. Fast jag kan inte åka på den, funderar på att ge den till min moster som en julklapp. Det är väl inte helt fel att få en kryssning i julklapp, eller vad säger ni? :)

Vad tycker ni om årets julkalender?

Kategori:

Själv så tycker jag att den suger, tycker att julkalenderna bara blir dåligare och dåligare för varje år som går. Kommer ihåg när man var liten och kollade på det då ville man aldrig att den skulle sluta och så längtade man typ efter att få se nästa avsnitt. Brukar iofs inte kolla på julkalendern men ibland är det faktiskt ganska mysigt att krypa ner i sängen och kolla på den, de är ju trots allt något man gjort sen man var liten. I alla fall så tycker jag att den verkar skit dålig, iofs var det bara första avsnittet idag men ändå.




Men ni vill nog veta vad jag har gjort idag. Först så gick jag upp och så fixade jag mig lite snabbt och följde med mamma ner till centrum. Vi skulle göra något som jag inte kommer ihåg vad de heter med mitt bankomatkort så att det funkar att ta ut pengar med de och så. Men bankomaten var avstängd så det gick inte, får göra de någon annan dag. Sen gick vi till Ica och handlade mat och efter det gick vi till Akelius för att mamma skulle säga upp Anders parkeringsplats och så hämtade vi ut någon julklapp som man fick av dom. Den innehöll en väska som det stod "Akelius" och något mer på, jätteful haha. Efter det så gick vi hem och så åt jag brockoli (stavas de så?) och skink-paj och massa vitkål. Jag och min vitkål alltså, jag äter det till allt!

Nu ska jag gå och hämta min kanin från vardagsrumsgolvet för nu har hon varit ute och sprungit omkring där ett tag. Hon har nog skitit en hel del där inne också som jag antagligen kommer få dammsuga upp sen. Ska i alla fall sätta in henne i buren och sen gå och duscha. Så.. ja, puss på er!

Elin lanto - I won't cry

Kategori:



Vet att låten är ganska gammal men har fastnat för den

24 dagar kvar till julafton

Kategori:

Shit alltså, är det bara jag som tycker att de här året har gått hur snabbt som helst? Det känns som att det var sommar för några veckor sen och nu är det julafton om 24 dagar. Jag tycker i alla fall att det har gått sjukt snabbt!

Börjar känna mig lite stressad nu också för att jag inte har köpt några julklappar ännu. Det skulle vara så skönt att ha det överstökat men jag har inte pengar just nu så får vänta lite me de.

Julkalendern började ju idag också. Någon som såg den? ^^