fuckingems - it's all about me

Så jävla äckligt!

Kategori:

Kollade nyss om min kanin fortfarande har diarré och de har hon. Det sitter värsta klumpen med bajs och det luktar så in i helvete äckligt, man behöver typ cyklop eller en klädnypa när man ska ta bort de där för annars spyr man. Måste snart leta upp någonting som man kan ha på näsan som gör att man inte känner lukten. Jag vet inte varför hon har diarré eller om det är farligt, det blir en stor klump av bajs som sitter fast i pälsen. Läste någonstans att man ska gå till veterinären om ens kanin har fått diarré för att den kan dö över en natt men jag vet inte om de bara är så att hon behöver hö.

Någon som har eller har haft en kanin som haft såhär? I så fall har ni något tips på vad man kan göra för att de ska försvinna.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    hej , min kanin hade sådär.. den dog av bla. det för de hände massa andra grejer samtidigt:/



    de man kan göra är att ta bort det regelbundet, så man inte väntar för jag trodde de skulle försvinna av sig själv förut :S



    och sen kan dom ju få diárre av typ grejer deras magar reagerar på, typ gurka reagerade mina på ;S :P

    2008-12-21 | 17:24:54
    Bloggadress: http://sofienydahl.blogg.se/
  • emelie säger:

    Svar till Anonym: Jaha okej, det var synd :( har hört att dom kan dö av det inom 24 timmar och så men hennes har försvunnit :)



    tror att det är för att hon inte har fått något hö som hon fick det för de är oftast när hon inte haft något hö som de har kommit..

    2008-12-21 | 22:01:47
    Bloggadress: http://fuckingems.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: