fuckingems - it's all about me

Allt du gör är tjatar

Kategori: Allt och lite till

Varje gång jag ska börja skolan så får jag höra att du vet hur jag är, att du känner mig och att jag inte får göra som förut för att det här är så jävla viktigt. Det här verkar nästan vara viktigare för dig än för mig.

Inte för att jag inte vill komma in på ett gymnasium och få en bra utbildning och allt det där utan för att det är SÅ viktigt för dig att jag går dit och det är SÅ viktigt för dig att jag börjar i just den skolan och det är SÅ viktigt för dig att jag får studiebedrag. Vilket jag förstår.

Men kan du bara sluta tjata? Kan du låta mig visa att jag kan och vill istället? Kan jag få slippa höra att du känner mig och vet hur jag är och hur viktiga dom här två veckorna är för att jag ska komma in på den där skolan.

Jag vill och jag kan men inte så länge du inte visar att du inte tror mig när jag säger att jag ska. Säg att du vet att jag kan om jag vill istället för att du känner mig och vet hur jag är. Hjälp mig att inte hamna i samma "onda cirkel" istället för att hela tiden påminna mig om att du vet hur jag är och att du känner mig. Du kan väl försöka?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: