fuckingems - it's all about me

Såhär sminkar jag mig

Kategori: Allt och lite till

Det var någon som skrev en kommentar till mig idag och undrade om jag kunde skriva ett inlägg om hur jag sminkar mig så jag tänkte att jag skulle göra det nu medans jag inte är för trött :)



Först smörjer jag in mig med DKNY body lotion, mest för att den luktar så himla gott, tror den finns att köpa på kicks!



Sen använder jag den här foundationen, märket är maybelline och färgen heter 03 light sandbeige


Efter jag har smörjt in mig med den så brukar jag låna den här från mamma och använda en lite större rougeborste att sätta på det med, det finns nog att köpa på H&M och kicks skulle jag tro

Efter det sätter jag en brun ögonskugga på nästan hela ögonlocket, brukar lämna lite i ögonvrån eller vad det heter (närmast nästan ialf) och där brukar jag sätta lite vitt, hittade inga bilder på den ögonskuggan men märket är clinique och den finns att köpa på kicks



Efter jag har lagt ögonskugga så använder jag den här mascaran, den finns nog att köpa lite överallt.. H&M och kicks



Och sen använder jag den här rougen, det är H&Ms egna. Den är lite mörk så man får vara lite försiktig när man lägger på den så att de inte blir för mycket..



Och till sist så använder jag den här till ögonbrynen, märket är clinique och färgen heter 03 deep brown, det brukar bli ganska mycket när man lägger på så brukar använda en sån där ögonbrynsborste och borsta dom lite efter så att färgen inte blir jättemörk och så att det inte ser alldeles för målat ut.. eller vad man nu ska säga

Sådärja, hoppas att ni förstod haha, jag är inte så bra på sånt här.. så om det är något som ni undrar över så är det bara att fråga!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tack :)

    2009-04-25 | 15:48:29
  • Hang - Designar bloggar säger:

    Har samma body lotion! Underbaaaaaar! :)

    2009-04-26 | 14:44:43
    Bloggadress: http://hang.blogg.se/

Kommentera inlägget här: