fuckingems - it's all about me

Take me away

Kategori:

Jag vet inte vad det är med mig idag, ena stunden är jag glad och andra stunden är jag gråtfärdig. Just nu gråtfärdig. Vill bort någonstans och bara vara och slippa tänka på allt och alla. Bara skita i precis allting och vara. Vet ni hur skönt det skulle vara? Allt är inte så bra som det ser ut att vara. Jag kanske verkar vara den personen som inte bryr sig om något men innerst inne så bryr jag mig om allt.

Egentligen är jag nog bara någon som blivit sårad för många gånger. En som aldrig hittar någon som finns där och pratar när man behöver det. Jag är nog bara någon som är olyckligt kär i en person som jag aldrig någonsin kommer få. Någon som får ett leende på läpparna varje gång han hör av sig men som vet att det aldrig blir han och jag.

Och jag är nog bara någon som har en syster som är sjuk och som kanske aldrig blir frisk igen. Någon som saknar att ha en syster som man kan festa med, prata med, bryr sig om sitt utseende och umgås med vänner. Är nog bara någon som spelar hur glad som helst men som egentligen skulle kunna gråta i floder.

Jag är nog bara någon som saknar att ha en pappa som ringer varje dag och frågar hur det är och vad man gör. Någon som saknar att ha en pappa som man gör saker med.

Någon som varje dag ångrar att den inte skötte skolan när den hade chansen. Någon som inte vet vad och hur det kommer gå med framtiden. Någon som är rädd att den kommer att misslyckas med allt och aldrig kommer ha ett bra jobb och någon som vill göra någonting åt saken men som inte vet hur eller vart den ska börja. Och någon som inte vet om den kan, någon som ger upp alldeles för lätt. Någon som behöver någon som tror på att man klarar det och får höra varje dag "du klarar det här".

Någon som har lovat och sagt för mycket och hållt för lite

Men det här förstår ni nog inte för man kan bara förstå om man själv känner så. Om man själv har kännt så eller varit med något av det här. När jag tänker på allt det här så börjar tårarna rinna och jag kan inte stoppa dom. Jag vill bara ha någon och jag vill bara ha en frisk syster som är precis som vilken jävla människa som helst och jag vill bara ha bra kontakt med min pappa och jag vill bara lyckas. Men nej, det gör jag fan aldrig.

Kommentarer

  • Therese säger:

    känner dig inte.. men vill bara säga att alla har vi det jobbigt på nått sätt, det gäller att försöka se ljuset när det är mörkt. kämpa hur jobbigt det än är. de klarar du.

    2009-04-12 | 22:21:15
    Bloggadress: http://eurekaa.blogg.se/
  • michaela säger:

    du klarar dig fisen <3 det vetdu! jag älskar dig och du är min bästaste vän, vi har alltid kul, eller hur?

    vi är fan som gjorda för varandra, tack vare våra föräldrar så har jag någon att alltid prata med och en skitbra bästa kompis!

    2009-04-12 | 23:23:52
    Bloggadress: http://michaelagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: